Contact: 0723.574.419 - 0755.419.113 - comenzi@tehnoelectrica.ro

Acumulatori auto

acumulatori auto

Acumulatori auto – furnizează energie automobilului pentru pornire, lumini şi aprindere.

Pe măsură ce acumulatorii auto se descarcă, acidul din electrolit reacționează cu materialele plăcilor schimbându-le suprafaţa în sulfat de plumb. Atunci când acumulatori auto sunt reîncărcaţi reacția chimică este inversată: sulfatul de plumb se transformă în dioxid de plumb și plumb. Cu plăcile restaurate la starea lor inițiala procesul poate fi repetat.

Dacă acumulatorii auto au capace detașabile ușor este necesară completarea cu apă distilată din timp în timp. Supraîncărcarea prelungită sau încărcarea la tensiune excesiv de ridicată la acumulatori auto determină ca o parte din apă din electrolit să fie descompusă în hidrogen şi oxigen, gaze care scapă din celule, aceasta numindu-se gazare. Dacă nivelul electrolitului din acumulatori auto scade prea mult plăcile sunt expuse la aer, îşi pierd din capacitate și sunt deteriorate. Acidul sulfuric din acumulatori auto, în mod normal, nu are nevoie de înlocuire deoarece nu este consumat chiar și la supraîncărcare. Impurități sau aditivi în apă vor reduce durata de viață și performanța acumulatorilor auto. Producătorii recomandă, de obicei, utilizarea de apă demineralizată sau distilată deoarece apa de la robinet, chiar potabilă, poate conține niveluri ridicate de minerale.

În exploatarea normală sistemul de încărcare al vehiculului alimentează sistemele electrice și reîncărca acumulatorii auto descărcaţi în timpul pornirii motorului.

Regulatorul de tensiune a sistemului de încărcare nu măsoară curenții relativi pentru încărcarea acumulatorilor auto și pentru alimentarea funcţiilor maşinii. Sistemul de încărcare furnizează, în esență, o tensiune fixă, de obicei 13.8 - 14.4 V, ajustată la temperatura ambiantă. Nişte acumulatori auto descărcaţi atrag un curent de mare intensitate de obicei de la 20 la 40 A. Când acumulatori auto devin încărcaţi curentul de încărcare scade de obicei la 2-5 amperi. O sarcină mare este atunci când mai multe sisteme de mare putere, cum ar fi de aprindere, ventilatorul, sistemul de încălzire, lumini şi sistemul de divertisment funcţionează în același timp. În cazul vehiculelor mai vechi (anii 80 şi mai devreme), tensiunea în acumulatori auto poate scădea cu excepția cazului în care motorul funcționează la o turaţie mai mare decât la relanti și alternatorul/generatorul furnizează curent suficient pentru alimentarea sarcinii. Aceasta nu este o problemă pentru vehiculele moderne la care alternatoarele furnizează suficient curent pentru toate sarcinile și un regulator ține sub control tensiunea de încărcare. În astfel de autoturisme turaţia motorului are o influență mică asupra tensiunii la acumulatori auto - testele arată o tensiune aproape normală, indiferent de funcţionarea AC/faruri/muzică/ventilator/încălzire sau alte sarcini electrice, chiar și la mersul în gol.

Acumulatori auto rezistă mai mult atunci când sunt depozitaţi într-o stare încărcată. Lăsarea acumulatorilor auto descărcaţi le va scurta durată de viață.

Acumulatori auto se depozitează într-un mediu rece, uscat.

Acumulatori auto comercializaţi de noi:

- Acumulatori auto Banner: Banner Starting Bull, Banner Uni Bull, Banner Running Bull, etc.;
- Acumulatori auto Bosch: Bosch S3, Bosch S4, Bosch S5, Bosch AGM, etc.;
- Acumulatori auto Exide: Exide Classic, Exide Excell, Exide Premium, etc.;
- Acumulatori auto Midac: Midac Hermeticum, Midac Hyperbolis, Midac Celeris, etc.;
- Acumulatori auto Rombat: Rombat Premier, Rombat Calciu, Rombat Pilot, etc.;
- Acumulatori auto Varta: Varta Black Dynamic, Varta Blue Dynamic, Varta Silver Dynamic, etc.

Produse 1 până la 30 din 522 total

per pagină
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Setează direcţie descendentă

Produse 1 până la 30 din 522 total

per pagină
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Setează direcţie descendentă